03-11-2020  Opdaterede retningslinier ift COVID-19 ved kampafvikling og baskettræning i Engholmhallen

Kære medlemmer, forældre, trænere og hold, der skal spille kamp i Engholmhallen mod ALBA Basketball. 

Vi har modtaget nye retningslinjer fra DBBF, hvor der åbnes op for muligheden af adgang for forældre og publikum til kampe. Vi mener imidlertid, at det er vigtigt, at vi i ALBA ikke er med til at øge en mulig smittespredning i klubben og basket-miljøet generelt. Derfor vælger vi ikke at åbne op for publikum til vores hjemmekampe.

Vi har lavet nedenstående retningslinjer, der er gældende for alle der kommer til basketræning og/eller kamp i Engholmhallen, fra og med i dag, 3. november, og foreløbig til og med 1 januar. 2021.

1) Forældre skal aflevere deres børn uden for Engholmhallen, så tæt på at træningen starter som muligt. Vi opfordrer alle til at klæde om hjemmefra.

2) Afhentning af børn skal ligeledes ske uden for Engholmhallen.

3) De yngste spillere på vores U7/U9 hold må gerne følges ind til træning og hentes igen, hvis det er nødvendigt - men forældre må ikke opholde sig i hallen under træningen og må tidligst gå ind 5 min. før træningen stopper.

4) Forældre må IKKE være i hallen under kampe. Følgende retningslinjer gælder for kampafvikling:

- Der må være op til 15 personer til stede pr. hold (spillere, trænere og holdledere).

- Der må være op til 3 personer, der sidder ved dommerbord og sørger for opstilling til kampene.

- Der må være 1 person som streamer kampen såfremt dette ønskes til holdet.

- De personer, som er i hallen, skal alle sidde ned under kampen med 1 meters afstand til hinanden. Det er IKKE et krav, at man har mundbind på, når man sidder ned ved enten dommerbord eller som den der streamer, men vi vil opfordre til at man gør det.

5) Alle spillere skal medbringe håndsprit til træning og afspritte før alle træninger samt undervejs ved ind og udskiftninger til kampe.

6) Ved opstilling til kamp, skal det sikres, at der er håndsprit til hjemmeholdet og modstanderholdet. Dertil skal der være en ekstra håndsprit til dommerbordet/dommerne.

8) Alle personer over 11 år, der kommer i hallen, skal bære mundbind. Vi opfordrer dog også til at de yngre spillere bærer mundbind. Mundbind skal bæres på vej ind og ud af hallen, og når man ikke er i gang med træning eller kamp.

Til Grand Prix stævner må der være op til 50 personer i hallen på én gang. Derfor må hvert hold max. være 10 personer i alt (spillere, trænere og holdleder). Derudover må der være 2 personer til hvert dommerbord samt op til 2 dommere pr. kamp.

Vi forventer, at alle spillere, forældre og trænere i ALBA samt de hold, der kommer på besøg i Engholmhallen vil være med til at respektere og efterleve disse regler.

Bedste hilsner

Bestyrelsen

ALBA Basketball





Uddrag af tidligere meddelte retningslinier for alle i ALBA Basketball i forhold til COVID-19

Kære spillere, forældre og trænere

Vi har modtaget en mail fra DBBF med ændrede Corona tiltag for Basketball. Dette er med baggrund i de nye restriktioner, som regeringen meldte ud fredag aften. Vi bakker naturligvis i ALBA op om regeringens tiltag og er glade for, at vi fortsat kan komme i hallen og spille basket, dog med visse begrænsninger. Se de vigtigste retningslinier herunder:

  1. Ungdomsbasket fortsætter derudover med et uændret forsamlingsforbud på 50 personer, men med nogle nye restriktioner om mundbind.

  2. For voksne gælder et forsamlingsforbud på 10 personer.

  3. Man skal fra torsdag 29. oktober bære mundbind på vej ind og ud af haller, og når man ikke er i gang med træning eller kamp. Vi anbefaler at man begynder at gøre det med det samme.

  4. Fra torsdag 29. oktober skal alle, der ikke i en kamp ville stå i protokollen, bære mundbind under træning og kamp. Dvs. spillere, cheftræner og en assistenttræner er undtaget, både til træning og kamp, mens fx dommerbord og holdledere skal bære mundbind. OBS. Denne regel kan nå at blive opdateret inden torsdag, når myndighederne og DIF præciserer vejledningerne.

 

Med baggrund i ovenstående har vi besluttet at indskærpe følgende:

1.     Aflevering og afhenting af børn til træning og kamp - se ovenfor.

2.     For SH, DMO og HMO gælder det fortsat at de må være op til 10 personer samlet tilstede til træning. Det vil være holdlederen/trænerens ansvar at dette overholdes.

3.     Kampafvikling - se ovenfor

4.     Alle spillere skal medbringe håndsprit til alle træninger og kampe. Alle skal afspritte før alle træninger samt undervejs ved ind og udskiftninger ved kampe.

Vi afventer eventuelle nye retningslinjer fra Dansk Basketball Forbund og/eller DIF, og vil løbende oplyse om ændringer på de nuværende retningslinjer på mail, via hjemmesiden www.albabasket.dk samt på Facebook

Vi har en forventning om, at alle spillere, trænere og forældre i ALBA bakker op om alle retningslinerne. Vi vil meget gerne være med til at bekæmpe smittespredningen af COVID-19 og er glade for at vi fortsat kan mødes i hallen og spille basketball, omend med restriktioner.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen
ALBA Basketball

 

 

ALBA Nyt

OPDATERING - SKÆRPEDE RETNINGSLINIER VED REJSE TIL UDLANDET

På baggrund af en konkret sag, har vi kontaktet Den myndighedsfælles hotline for råd og vejledning. De anbefaler, at vi fastholder vores retningslinjer, dog med den tilføjelse, at hvis man fravælger test efter hjemkomst fra et land, der er ændret fra gul til orange under ens ophold, kan medlemmet deltage efter 7 dage, hvis medlemmet stadig er symtomfri. 

De oplyste i øvrigt at via sundhed.dk kan det bestilles test til børn og voksne og svartiden er på nuværende tidspunkt ca. 48 timer.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen



Da vi i DK generelt ser et stigende smittetryk, vælger vi i ALBA et udvidet forsigtighedsprincip i forbindelse med ophold i udlandet.

Hvis du har opholdt dig i et land, hvor rejsevejledningen ændres fra gul til orange under dit ophold grundet COVID-19, er du velkommen til træning når du har et negativt svar på en COVID-19-test, alternativt efter 14 dage.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen



Man kan følge alle ALBA's hold på
MVP Live protokol-app'en - læs mere her:

https://www.basket.dk/Scoringsprotokoller--MVP-App
 

Ordinær generalforsamling i ALBA 18. juni 2020

Efter den ordinære generalforsamling i ALBA den 18. juni 2010 og den efterfølgende konstituering
består bestyrelsen af følgende medlemmer:
Formand: Lis Harmundal (U15H)
Næstformand: Nicolai Leth Christiansen (U13H)
Kasserer: Christina Gantzel Lendal (U15H)
Sekretær/Bestyrelsesmedlem: Stine Monberg Bruun (DMO)
Bestyrelsesmedlem: Lena Bøttger (U15H)
Referatet af generalforsamlingen og formandens beretning vil blive tilgængeligt i menuen "Om os" -> "Referater" snarest.
 
 
Køb dit ALBA tøj i ALBA Webshop
Køb det sejeste ALBA tøj: Spillertøj, hoodies, shooting shirts, tasker m.m.
Klik ind her og find dit nye ALBA tøj!
 
 
 
Støt vores ALBA sponsorer...

Billedresultat for nordea fonden logo Billedresultat for willis tower watson logo