Nye, reviderede retningslinier for alle i ALBA Basketball i forhold til COVID-19

Kære spillere, forældre og trænere

Vi har modtaget en mail fra DBBF med ændrede Corona tiltag for Basketball. Dette er med baggrund i de nye restriktioner, som regeringen meldte ud fredag aften. Vi bakker naturligvis i ALBA op om regeringens tiltag og er glade for, at vi fortsat kan komme i hallen og spille basket, dog med visse begrænsninger. Se de vigtigste retningslinier herunder:

  1. Det er fra 26. oktober direkte forbudt at have tilskuere til kampe, udover i Basketligaen og Dameligaen. Det gælder også forældre. Det er et nyt krav, at kun personer der er direkte nødvendige for afvikling af kamp og træning, må befinde sig i hallerne. Se nærmere detaljer omkring reglerne på basket.dk

  2. Ungdomsbasket fortsætter derudover med et uændret forsamlingsforbud på 50 personer, men med nogle nye restriktioner om mundbind.

  3. For voksne gælder et forsamlingsforbud på 10 personer. Vi afventer DIF’s udmelding omkring hvad det betyder for træning for voksenhold.

  4. Man skal fra torsdag 29. oktober bære mundbind på vej ind og ud af haller, og når man ikke er i gang med træning eller kamp. Vi anbefaler at man begynder at gøre det med det samme.

  5. Fra torsdag 29. oktober skal alle, der ikke i en kamp ville stå i protokollen, bære mundbind under træning og kamp. Dvs. spillere, cheftræner og en assistenttræner er undtaget, både til træning og kamp, mens fx dommerbord og holdledere skal bære mundbind. OBS. Denne regel kan nå at blive opdateret inden torsdag, når myndighederne og DIF præciserer vejledningerne.

Med baggrund i ovenstående har vi besluttet at indskærpe følgende:

1.     Forældre skal så vidt muligt aflevere og afhente børnene udenfor hallen, og ikke færdes indendørs i hallen. Hvis dette ikke er muligt, skal der bæres mundbind af forældrene.

2.     For SH, DMO og HMO må der indtil vi hører nyt fra DBBF/DIF kun være 10 personer tilstede til træning. Det vil være holdlederen/trænerens ansvar at dette overholdes.

3.     Ved kampe (hjemme eller ude) er der en gruppe på max 15 personer omkring holdet inkl. spillere, trænere og holdleder, der må være til stede i hallen. I tilfælde af at holdlederen er forhindret, kan én forælder være tilstede.

4.     Alle spillere skal medbringe håndsprit til alle træninger og kampe. Alle skal afspritte før alle træninger samt undervejs ved ind og udskiftninger ved kampe.

Vi afventer eventuelle nye retningslinjer fra Dansk Basketball Forbund og/eller DIF, og vil løbende oplyse om ændringer på de nuværende retningslinjer på mail, via hjemmesiden www.albabasket.dk samt på Facebook

Vi har en forventning om, at alle spillere, trænere og forældre i ALBA bakker op om alle retningslinerne. Vi vil meget gerne være med til at bekæmpe smittespredningen af COVID-19 og er glade for at vi fortsat kan mødes i hallen og spille basketball, omend med restriktioner.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen
ALBA Basketball

 

 

ALBA Nyt

OPDATERING - SKÆRPEDE RETNINGSLINIER VED REJSE TIL UDLANDET

På baggrund af en konkret sag, har vi kontaktet Den myndighedsfælles hotline for råd og vejledning. De anbefaler, at vi fastholder vores retningslinjer, dog med den tilføjelse, at hvis man fravælger test efter hjemkomst fra et land, der er ændret fra gul til orange under ens ophold, kan medlemmet deltage efter 7 dage, hvis medlemmet stadig er symtomfri. 

De oplyste i øvrigt at via sundhed.dk kan det bestilles test til børn og voksne og svartiden er på nuværende tidspunkt ca. 48 timer.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen



Da vi i DK generelt ser et stigende smittetryk, vælger vi i ALBA et udvidet forsigtighedsprincip i forbindelse med ophold i udlandet.

Hvis du har opholdt dig i et land, hvor rejsevejledningen ændres fra gul til orange under dit ophold grundet COVID-19, er du velkommen til træning når du har et negativt svar på en COVID-19-test, alternativt efter 14 dage.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen



Man kan følge alle ALBA's hold på
MVP Live protokol-app'en - læs mere her:

https://www.basket.dk/Scoringsprotokoller--MVP-App
 

Ordinær generalforsamling i ALBA 18. juni 2020

Efter den ordinære generalforsamling i ALBA den 18. juni 2010 og den efterfølgende konstituering
består bestyrelsen af følgende medlemmer:
Formand: Lis Harmundal (U15H)
Næstformand: Nicolai Leth Christiansen (U13H)
Kasserer: Christina Gantzel Lendal (U15H)
Sekretær/Bestyrelsesmedlem: Stine Monberg Bruun (DMO)
Bestyrelsesmedlem: Lena Bøttger (U15H)
Referatet af generalforsamlingen og formandens beretning vil blive tilgængeligt i menuen "Om os" -> "Referater" snarest.
 
 
Køb dit ALBA tøj i ALBA Webshop
Køb det sejeste ALBA tøj: Spillertøj, hoodies, shooting shirts, tasker m.m.
Klik ind her og find dit nye ALBA tøj!
 
 
 
Støt vores ALBA sponsorer...

Billedresultat for nordea fonden logo Billedresultat for willis tower watson logo